Lidsauki

verst ad hann hefur verid hja man u

Nyt fra Odense Boldklub
Djemba-Djemba vil vinde titler
16-07-2008 18:52 af Martin Davidsen

Kameraerne snurrede og blitzede, reporterne noterede på blokken og fansene så forventningsfuldt til. Der var liv på Fionia Park onsdag eftermiddag, da Eric Djemba-Djemba blev præsenteret i den stribede trøje. Hovedpersonen tog tilsyneladende virakken med ro og gav sig tid til at tale med journalisterne og posere for fotograferne.

- Jeg har valgt at skrive kontrakt med OB, fordi de har vist stor interesse for mig. De ville have mig nu. I mit hjemland Cameroun har OB et godt ry, fordi Alphonse Tchami spillede her tidligere. Jeg forventer, at være med til at spille mange kampe med OB - og vinde titler, sagde Djemba-Djemba til OB Online under den mere uformelle del af pressemødet.

Afrikanerens CV tæller storklubber som Manchester United og Aston Villa. At adressen fremover hedder Fionia Park og ikke Old Trafford, bekymrer ikke Djemba-Djemba.

- Det er fint, for sådan er fodbold. Nogle gange går det godt, andre gange ikke. Da jeg havde været i Manchester, kom jeg til Nantes, som også var en lille klub. For mig er det normalt, og jeg ved at OB er en god klub for mig, lød det fra midtbanespilleren, der godt kendte et par af OB’s spillere i forvejen.

- Jeg kender Djiby Fall, som jeg så spille i hans klub i Emiraterne. Thomas Helveg spillede jeg mod i en træningskamp i København med Cameroun før VM 2002. Jeg spillede kampen og blev dækket op af Stig Tøfting. Det var hårdt, for jeg var meget ung dengang, fortalte Djemba-Djemba, der er noteret for 20 landskampe for sit hjemland.

OB arbejder hårdt på at få Djemba-Djembas internationale spillecertifikat til Odense, så han kan være med i weekendens spændende Intertoto-kamp mod Aston Villa. Hvis han kommer i kamp på lørdag, bliver det et gensyn med hans tidligere klub.

- Det er ikke en revanche for mig, men en normal kamp. Jeg kom til Aston Villa på et skidt tidspunkt, men sådan er fodbold. Det må man acceptere. Nu spiller jeg for OB, og hvis jeg skal tackle mine gamle holdkammerater, så gør jeg det. Jeg spiller i OB nu, og det er en ny start for mig.

- Vi har en chance mod Villa, for vi har gode spillere på holdet. Jeg har set mine holdkammerater til træning tirsdag og onsdag, og kvaliteten er høj. Vi har en dygtig træner, der selv har spillet store kampe, så han ved, hvad holdet skal gøre for at få et godt resultat, sagde OB’s nye sorte perle: Eric Djemba-Djemba.

« Síðasta færsla | Næsta færsla »

Bæta við athugasemd

Ekki er lengur hægt að skrifa athugasemdir við færsluna, þar sem tímamörk á athugasemdir eru liðin.

Höfundur

Guðni Guðnason
Guðni  Guðnason
odense Danmark grg@mail.dk
Maí 2024
S M Þ M F F L
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31  

Heimsóknir

Flettingar

  • Í dag (2.5.): 0
  • Sl. sólarhring: 3
  • Sl. viku: 38
  • Frá upphafi: 0

Annað

  • Innlit í dag: 0
  • Innlit sl. viku: 38
  • Gestir í dag: 0
  • IP-tölur í dag: 0

Uppfært á 3 mín. fresti.
Skýringar

Tónlistarspilari

Helgi Björns & co. - Áfram FRAM

Innskráning

Ath. Vinsamlegast kveikið á Javascript til að hefja innskráningu.

Hafðu samband